liveteskrivet.blogg.se

För att

Kategori: Allmänt

För jag satt i mitt rum med tända ljus och den stora tekannan och den bästa av alla kellorna i världen, och jag undrade hur många år vi egentligen suttit sådär nu. 
För jag, för en sista gång på ett helt år, satt runt älskade Felicias köksbord med Rebecca, och frukost och hallonpaj och vi och några munnar som inte slutade att babbla på. För vi sa hejdå, för en alldeles lång tid. Ett år kan vara en oändlighet, men så minns jag hur många gånger jag ojat för årens rus. Snart ses vi igen. Jag längtar Fellan. 
För jag sprang upp två trappor, det var så länge sedan jag gjorde det. Till Lina. Vad jag älskar att våra myskvällar alltid kommer att bestå. Och vad jag hade saknat dem. 
För att söndagen söndagades igenom och en invertering på Hemköp med klassen knegades. För Zambia mina vänner.
 
För att måndagen sa hej igen. För att vi dödskräftade en måndag som denna, jag och mamma och pappa. För att jag har kräftkoma. Och för att hösten faktiskt är här.
 
Förra helgens sittande runt Fellans köksbord, jag kommer att sakna det såSÅsåSÅåÅ.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: