liveteskrivet.blogg.se

Vad är fest

Kategori: Allmänt

Det finns en del människor i staden som gör en glad. Och dem bjöd jag på fest i kvarterslokalen som jag hade hyrt, på ett vilkor dock; att de skulle komma utklädda till något som inte berörde 2000-talet. Fyfan vad de lyckades. Mellan trädgårdshäng och dansgolv och kökshäng, mellan kärleksfyllda kramar och skymtar av kärleksparens kyssar, mellan dans till åttiotalsmusik och hiphop, mellan kärlekförklaringar och oavbrutna skratt, så stannade jag upp några gånger. Mest för att ta in det fina som var, men också för att tacka att arton år fyllda trots allt är väldigt ungt. Och att jag inte vet bättre än dessa jävla ungdomsår. Jag kan konstatera att jag älskar dem, hur taskigt livet än känns ibland.



För att städningen var värd varenda puts. Varenda puts i varenda jävla vrå. 

Kommentarer

  • fillz säger:

    älskar detta

    2014-05-03 | 01:03:03

Kommentera inlägget här: