liveteskrivet.blogg.se

Fredag och lajf

Kategori: Allmänt

Vill ursäkta, men kom på att det bara är löjligt och insåg att det här bara blev ännu löjligare.
Försöker igen.
Hej, det har blivit höst och folk går runt och suckar ungefär hela tiden tills att någon får en att skratta för att sedan sucka igen. Om folk är jag? Jo, ja. Jo men, ibland.
Men alltså, visst håller jag med om att vi suckar som om lajf vore påväg mot tomma intet (det stämmer väl förvisso) men seriöst, tänk om tonårssuckar kommer vara de finaste suckarna i vår historia?? Tänk om det är våra lättaste? Observera att det är fredag idag, att det är fredag och att jag kommer att dansa i pyjamaskläder hos Anna om några timmar, för hon har hemmafest ikväll (saknat). OSÅ sitter jag här och skriver nått som ska verka vara (citerar engelskaläraren) "Känslor blandat med intellekt". Gumman håll käften nu......
 
Men okej, ska försöka summera livet och sedan leta efter 1 något att ha på mig 2 alkohol från min gömma.

Cyklar genom engelskaparken och upplever den renaste höstklyschan ever.
För att sedan komma fram till skolan, jag och svettet i ett.
Eftersvettningarna och jag hänger lite längre än önskat.
För att sedan frysa hjäl.
Och så repeat. 
Inser för varje dag som går att upprätthållandet av mitt pluggande blir vagare och vagare.
Har hört att "trean är chill", och jag står fast vid det (intalar mig sj kanske?). 
Min plånka är alldeles strax urhålkad
Öl och kulturella ting är för dyrt
Och ändå har jag köpt flybiljetter till Berlin
Jag & Flodda
Och vi letar febrilt efter lägenheter.
Prioriteriar ingenting alls 
För jag vill ju göra allt
Nästan allt
Och så kan en inte hålla på. 
Suttit på café och pratat om lajf
Vi måste fortsätta med det.
Måste hålla käften nu igen
Inga måsten hjärtat
.....

Vi hade haft valvaka på skolan, vilket är världens bästa koncept. Tills att valresultatet kletades ut över ens ansikte. Vaknade upp till en oändligt grå fucking verklighet.

Såg Linda Pira med den här kombon. <3

Bjöd hem Felicia en söndagskväll. Slut på söndagsdestruktivitet.

<3<3<3 Vi firade Bill en kväll för två veckor sen. Här skulle vi ta citat sköna bilder. MmmMMm.

Gick på teater med far för att se premiären för Jumpy. Mmm älskar teater.

På väg upp mot fjärde våningen för möte med Wordredaktionen. Fyra våningar är långt nog för att hinna med selfies.

Felicia bjöd hem Cissi, Bex och mig på middag inklusive samtal som aldrig tar slut

Gick på poesifestivalen Ordsprak och för i hela helvete vad bra det var. Silvana Imam och Athena Farrokhzad uppträdde bland annat, älsklingar. (cried) 

Köpte kanelbullar dagen efter kanelbullensdag, fuckade med systemet lite grann så att säga. 

För att klargöra, asta är inte deckad hon bara spelar. Däför får Mickan ta på hennes tutte.

För några timmar sedan, Felicia bjöd hem mig och Emma på brunch. Åh älskling.
 
Observera att inlägget inte kom upp i fredags, så jag utökade det heh. Tack för att ni tog er tiden och så vidare. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: