liveteskrivet.blogg.se

Blodhundsjag

Kategori: Allmänt

Det är en blodhund som talar. Eller som skriver. Det är jag, och jag har ingen längre tid. Alltså den detaljen är pressad till minimum. Men forsätter ändå, försöker reglera det här livet. Och fastän mitt Jag i form av en blodhund kommer att dyka upp lite för många gånger i den här vardagen så är allt som händer just nu så extremt meningsfullt. Okejm "Allt som händer nu", som om nuet aldrig tidigare varit världens viktigaste grej. Men jag vet inte, blodhundsjag finns till av en anledning. Hoppas jag.
 
(...........kom ihåg mig vid livets slut....................)
 
Vet inte varför jag fick för mig att skriva här. Sitter på samma stol runt samma köksbord på samma sida som vanligt. Den sidan med köksfönstret till höger om mig som täcks av lite för många växter för min egen smak. Och med en kaffekopp som ska stimulera allt i min värld. Som typ mitt tankeflöde, min kreativitet, min kärlek till det som inte finns men kanske främst för att Blodhundsjag ska orka lite till av den här dagen. Tryggt och ganska belåtet med inslag av gnäll, om att jag vill någon annanstans än där jag är nu och så vidare. Beklagar att jag klagar men jag fasar för att låta vardagen utspela sig här nästa år. Hoppas på att något annat kan bli vardag då.
 
Var ganska skönt att skriva om nonsense här. Kanske forsätter eller inte alls.
För övrigt så har mitt liv såklart inte tagit någon radikal vändning. Mer än att jag klippte mig för någon månad sedan, det blev rätt kort och jag ser mognare ut nu än förr men det är ingen sanning. Att vara arton rullar inte på, missförstå mig rätt, men det är saker och ting som poppar upp som förändrar allt för en vecka och sen avtar. Och senså står det still ett tag, för att köra ner i diket eller för att hissas upp med en luftballong i nästa tag. Det är väl det som jag älskar mest och som jag inte riktigt vill ifrån. 
 
Näe, nu blir det kaffepåtår och planering inför möte ikväll om komande projekt i livet (Ew, lät som att jag skulle planera barn? Fy vad otäckt). 
Hej med er(dig?)(mig?)
 

När Blodhundsjag ba "Woke up like this flawless" yep mm. 
 
Och peppjag med Silvana Imam!!!?!?? Powerpussy i dess renaste form.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: