liveteskrivet.blogg.se

bakiskaffe

Kategori: Allmänt

För min rubrik är precis vad den huvudsakliga delen av min söndag består av. Blaskigt bakiskaffe som kallnat. Det är det fagraste som finns, ibland. Likväl som bakiskaffet kan vara den mest miserabla delen i livet. Det är lördagen som ger definitonen av vad bakiskaffet faktiskt är. Idag är mitt blaskiga bakiskaffe, som kallnat, fagert. Tack till lördagen. 
 
Kära Julia, som bor på andra sidan av vägen i mitt kvarter, bjöd oss på en middag från himmelrikets ljusaste del. Hon visste sin grej. Trevligheter på trevligheter hos henne, tills trevligheterna expanderade och cykeln trampades till Flogsta, för att årton år fylllda skulle firas. Och ack för roligheterna. Ackackack.Jag fruktar åren i mitt liv då hemmafester bara är tillbakablickar på ungdomsåren. På riktigt. Tack till lördagen som lät mig få definera mitt blaskiga bakiskaffe till något fagert. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: