liveteskrivet.blogg.se

hit och dit

Kategori: Allmänt

Så jag har gått i skolan i tre av vad som borde vara fem dagar. Och jag borde ha studerat som studiedagar är till för. Det har jag väl gjort lika mycket som jag inte alls har gjort det. Tolkningspåstående kan man tycka.
  
För jag har ändå pluggat och jag har tränat mina endorfinpass och jag har köpt nybakat, varmt, bröd därpå. Jag har hängt med lite SSU:are för att laga boliviansk mat tillsammans och för att diskutera Boliva. Och vet ni, jag har mailat Gudrun Schyman och fått svar från henne. Rosendals feministiska förening, fan vad vi ska rocka. Jag har hängt med släkten för att senare cykla några hundra meter bort till Kellan för att bara vara så där som man är, med Flodda dessutom. Så idag tänkte jag plugga men jag satt istället på café, åter igen Stationen och återigen på samma platser, med Nils i sex om inte fler timmar. Rekord. Så tog han tåget och jag tog min cykel hem. Nu sitter jag insjunken i soffan med mamma och te och naturgodis och en film att strötitta på. Och Veronica Maggios nya album är bakgrundsmusiken till mitt liv. 
 

För det här var snart tre år sedan fast det skulle lika gärna kunna varit igår
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: