liveteskrivet.blogg.se

Det är närmare till kommande helg än denna helg nu

Kategori: Allmänt

För i fredags la jag in kycklingfileer i ugnen och hoppades på det bästa. Bosse kom på middag och det hade jag saknat. Mycket. Vi cyklade till Svandamshallarna för att gå på Oskar Linnros spelning. Det bara kändes som att han var en av kompisarna i ens kompisgäng, det kändes så nära. Jag älskade det, verkligen. Och jag bara insåg hur snabbt sommaren blåste bort. För jag minns det så väl, när jag låg på vår lilla gräsmatta med Linnros nya album i hörlurarna. Det var dagen då vi fick sommarlov och jag trodde det var nyss, men tydligen inte. Och även fast han sa att han inte kunde dansa, så ville jag endast hoppa på honom när han stod där och rörde på sin kropp. 
 
 
Lördag och mamma var ledig. Långfrukost i alla ära. Och pappa har börjat med en fantastisk vana; att köpa nybakat bröd på väg hem efter nattjobbet. Senså tog jag och mamma oss ner till en nostalgitripp, drog upp nostalgi, slängde nostalgi, dilemmade mellan att spara nostalgi, hittade nostalgi. Ja, vi var nere i källaren för att rensa. Och för att göra plats åt sommarmöblerna. Har jag sagt att sommaren precis blåste bort? Mm tiden du ställer mig i kris. Och någon gång vid fyra tog jag mig till stadsteatern för att hämta två biljetter till föreställningen "Min vän facisten", för att den skulle jag skriva recension om till tidningen. Så jag fick med mig Nils och fastän vi nog sänkte den genomsnittliga åldern på publiken, så var det kul. Jag gav den betyget 8/10, och kom på att "Kanske överdrev jag?". Äh. Vi kom ut från teatern till mörker, ja. Sa jag att sommaren blåste bort? Mm. Så tog vi oss en promenad längs ån och slutade upp på en parkbänk där någonstans.

Och någon gång vid tio cyklade jag till hemmafest i samma kvarter. För hemmafester händer knappt i mina kvarter. Men det gjorde det nu så jag tog tillfälle i akt. Där ramlade folk in som om folk aldrig sett folk. Sånt är kul om man inte bor i festhuset. Så att säga. 


Söndag fast inte på riktigt. Sån där fejksöndag. Som bara finns till när lov är dags. Som nu. Idag var det sol förresten!! Och jag och mamma promenrade i solen och sånt som man gör, typ. Senså trippade vi vidare och sicksackade mellan affärerna tills vi tröttnade. Tre affärer, max, hann gå innan vi tröttnade. Och då kom storebror och vi hann fika på Ofvandals. Debut. Det borde inte vara debut, men det var det. 
Och så tränade jag och mamma efter det oså åts det middag ute och där kom far med i bilden. SENSÅ CYKLADE JAG TILL ICA OCH KÖPTE GODIS FÖR ATT BARA FÅ VARA MED DET OCH MAMMA OCH NU SOVER MAMMA OCH JAG SITTER HÄR, ÖVERGIVEN, MED EN SKÅL OCH BEIRUT SOM BAKGRUNDS MUSIK. Det var allt, från mig. 

(Ja alltså. Idag är det torsdag och det här skulle publiceras i söndags. Ehm.. Ja.) (Och capsen där i slutet ja. Jo men, jag orkade verkligen inte mer.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: