liveteskrivet.blogg.se

Jul och sånt kul i november

Kategori: Allmänt

"Har Kellie skaffat pojkvän, eller varför har hon inte varit här på så länge?!" Sa mamma, och man kunde ju nästan misstänka det. Så var dock inte fallet, men det var alldeles för längesedan vi hade Kolan & Dumle mys.Men det var precis vad vi hade i fredags. Sånt som innefattar vad en myskväll är och lite till. Det är skönt att bara kunna vara med någon för att bara kunna vara, utan att anstränga sig för en sekund. Eller, bara då man måste resa sig upp för att fylla på tekoppen. Eller för att ta ännu en till kaka. 
 
(Och nu är den här mysbilden snart två år gammal. Inte så mycket som förändrats mellan oss. Mest exakt ingenting alls)
 
Tog en promenad längs ån och älskade min stad. Byggde upp tankebanor och log för mig själv. I morgonens solsken. Så himla klychigt att jag skäms. Men det var så, vad ska jag göra, hela mitt liv är en klyscha. Ibland. Rättså sällan. Eller, kanske inte. Den här bloggen representerar mina klychiga delar i livet, helt enkelt. Klychan fortsatte med brunch och tidningsbläddrande tills något inom mig sa att du, det är dags att vara lite produktiv. Så, jag sammanställde intervjun från i onsdags, och så finslipade jag på krönikan till nästa tidningsnumer.
 
Det blev mörk. Och jag tog mig till min broders lägenhet som stod tom, för han är i USA och älskar livet mer än någosin (jag undrar om han tänker komma hem), så kom Kristina och Lova och vi skrattade hos sedan vidare till Anna. Alltså, kan vi bara. Anna hade hemmafest med JULTEMA. Helt jävla storslaget att jag blir helt jävla varm i hela mig. Så himlahimla mycket dans att jag inte vet vad. Hoppas jag dör på ett vardagsrumsgolv efter att ha dansat av hela livet tills livet förtvinar. Och alla var klädda i juliga kläder och peppakakor och lussebullar syntes till lite överallt och aldrig dansade ingen. Obs klycha igen.

 
Så himla komiskt. För jag vaknade återigen och tittade på Arlaglaset, halvfyllt med vatten. Är det här på rutin så är det inte bra, men kul. Söndag betyder det också. Och jag har försökt avsluta konsthistoria- (anal)ysen. Det är sånt jag suger på, att avsluta saker och ting. Så har jag varit på intensivpass med mor aka helgens efterfest. Elller nått. Blaskigt kaffe mellan alla timmar också. Viktigt. Fastän det är söndag så har jag långhelg. Eller, något i stil med långhelg. För imorgon, då är jag i Bryssel!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: