liveteskrivet.blogg.se

Vad tisdagar är till för

Kategori: Allmänt

När jag slår upp kalendern stirrar jag mig mest blind på allt jag skrivit upp, alla måsten. "Det finns inga måsten här i livet." som min tjugosjuåriga storebror brukar säga, och jag kan nästan hålla med. Men, nu finns en del måsten att göra och på något sätt så känns det konstigt lättsamt att gå igenom dem. Det är varmt ute, solen omfamnar oss (för att vara klyshig) och jag vet inte vad som mer behövs av naturen. Och bara det adjektivet och substantivet får mig att ta livet med en nypa salt (det kan vara farligt också).
 
Igår var det tisdag, jag älskar dig tisdag. Efter lite skola cyklades det lättsamt hem, tänkte varken på om det var mot eller medvind, för sånt fanns det ingen tid att tänka på. Möttes av kaffedoft när jag klev in i lägenheten i kvarteret Blenda. Säg något bättre än den doften. Nej men precis. Flyttade in på en bänk ute på gården, för där är det sol konstant. Den som ville sätta sig där... Tyvärr men den var ockuperad. Av mig och mitt plugg och mina ät- och dryckbara-ting.
Senså cirkelfysade jag som hör till tisdagar, det satt fint (märkte jag idag). Men vad som ännu mer hör till tisdagar är middagarna med Flodda. Och vi invigde balkongen. Bigtime. Vi tog som vanligt igen livet och åt oss mer än mätta. Det är precis vad tisdagar är till för, återhämtning av alla slag. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: