liveteskrivet.blogg.se

Nu ska vi ha det lite tråkigt

Kategori: Allmänt

Helg igen. Inte bara helg utan långhelg, igen. Hallå vad är detta. Precis när jag fåt spinn i mina, såkallade, rutiner så vill en långhelg komma in och förstöra. Är jag inte gjord för detta? Nej nu dumförklarar jag mig själv på köpet också. Helg, för att inte tala om långhelg, är vackert. Dubbelmoral much. Dubermoral hatar jag. Så det blev dubbelmoral på dubbelmoral här, hoppas det är okej.
 
Annars så slutade jag upp här med Valborgskalasinlägget. Fett avslut. Så kom 1 maj och vad som behövs klargöras är att 1 maj är en icke-arbetsdag på alla sätt och vis. "Alla sätt och vis" innefattar 1. Dagen efter Valborg 2. Man ska gå i demostration tillsammans med andra arbetare. Fanns ingen hänsyn till det, så jag jobbade elva till åtta på Fågelsången. Tillsammans med dagen-efter-valborg-med-en-touch-av-ångest-måendet. Vi var ett, tillsammans. Vackert. Resterande tid har det varit skoldagar och det som inkluderas med sådana dagar. Mer vet jag inte vad jag borde gå in på, annat än att nu är det helg. Och för tillfället liveuppdateras det från köksbordet. Vad som väntar på mig i köket gör mig glad, jag ser en skymt av chokladbakelser och frukter i massor. Ska fortsätta min fredag så här, det är bäst för mig att hålla mig undan från mycket som inte har med hemmet, skolan, träning och jobb att göra (Att överdriva är okej). Livet ska vara tråkigt nu ett tag, jag ser framemot det!! (Men jag vet någonstans att jag kommer ha jätte kul med annat också)
 
Låt oss se det djupaste djupet i denna filosofiska bild. För att se ännu mer djup, kan jag tala om att jag väldigt djupt satt i min fåtölj och tittade ut genom sovrumsfönstret. Gav mig själv benämningen Donia-deep på en engelska namnlek, så måste ju leva upp till det. (Vad jag babblar hörrrrni.)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: