liveteskrivet.blogg.se

människor är så konstiga ibland

Kategori: Allmänt

Min tillvaro är så soft just nu att jag inte vill ta ett steg ifrån den. Jag sitter, som andra skulle tolka det, ensam. Men det finns alltid men, för radion gör mig sällskap här runt köksbordet. Jag älskar hen. Bortsett från radion är jag ensam, ytterst ensam. Är inte skapad för att vara med någon homosapie ikväll. En radio är mänsklighetens bästa makapär for sure, eller alltså det kan diskuteras men långtlångt upp i listan är den. 
 
Annars erbjuder livet så gott som ingenting. Idag jobbade jag åtta timmar i streck, och det var väl det livet erbjöd, om något. 
 
Igårkväll när jag och mamman min låg insjunkna i varsin soffa, sa hon i en pust mitt i allt, mitt i att vi inte hade sagt något på cirka sju minuter: "Människor är så konstiga ibland." Och även fast det känns som att det verkligen var den mest självklara sak i hela världen, så var det, det klokaste mina öron fått toucha vid under senaste... Veckan? Månaden? Året (?)
 
Nu ska jag hämta soyamjölkspaket och köra "bottenupp". Det är ju trots allt lördag.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: