liveteskrivet.blogg.se

lugnet efter stormen

Kategori: Allmänt

Hej. Snart är, förhoppningsvis (om gud vill som somliga skulle sagt), tiden i mina händer. Annars så tog helgen slut för omkring nio timmar sedan. Det var ingen fartfylld helg vill jag lova. Det kan vi kanske tolka från starten, fredagen, som pluggihelvetades. Instängd i arbetsrummet. Med Ludvico Einaudi. Hela fredagskvällen ut. Och det var mitt ultimata fredagsmys, sj? Miserabelt är ett rätt så passande ord för den tillvaron. Nästa dag cyklades det till Gränby för jobb, och jag kom på mig själv att jag bölade på vägen dit. På grund av att det kändes som att hela livet gick ut på att cykla upp för en helvetsbacke i motvind för att komma någonstans. Tyckte att det var nog med studentbacken, i motvind, till skolan. Men det tyckte då inte livet. Efter jobbet åts det senmiddag på Meza med päronen mina. Libanesisk mat är min genre. Uppsalastad med för den delen. När notan var betald cyklade jag vidare till min Kellan för att hänga med mina tjejer, så blev man taggad inför livet ocskå.
 
Och söndagen den var en sådan söndig majsöndag som söndagar är ibland. Och söndagsregnet piskade på fönsterrutorna medan söndagsplugget söndagspluggades. Men innan söndagen hann bli sådär söndig så åts det frukost ute, tillsammans med solen och päronen. Och mamma öppnade ett litet paket med en skål i, för det var hennes och alla andra mammors dag.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: