liveteskrivet.blogg.se

Lördag som en söndag

Kategori: Allmänt

Igår hoppades jag på att vädret skulle nå sin fulhetsgrad med ett molntäcke över himlen medan solstrålarna skulle kämpa sig igenom, utan att lyckas. Det var väl gårdagens skadebekännelse pågrund av att jag hade tio timmars jobb framför nosen på mig. Kan medge att jag inte riktigt är säker på vad för väder gårdagen erbjöd, hoppas på att inte ha missat något brakarväder mest. Efter stängning, någon gång efter åtta, cyklade jag hem till all världens medvind. Det var afterwork med det bästa umgänget (ibland); mig, cykeln, nedförsbacken, solen som var på väg ner och musiken i öronen. 
 
Resterande timmar av dygnet spenderades i en av våra nyinköpta stolar ute på balkongen, oså med Bon Iver som mänskligt sällskap. Är det värt att diskutera hur mina två senaste lördag liknat söndagar? (Klagar inte)
 
(Och eftersom internet bestämde sig för det okloka beslutat att ta en paus från livet, så hamnade det här i utkastet igår)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: