liveteskrivet.blogg.se

Kanske värt att notera

Kategori: Allmänt

Minns att jag kom med den briljanta ideén om att skaffa blogg, när jag hade mycket tid. Nu sitter jag vid köksbordet, en torsdagsmorgon, klockan åtta. Sovmorgon, sa de. Jag sa pluggmorgon. Sedan sa de att majmånaden skulle vara den finaste månaden. Jag sa plugg/jobbmånaden. Fastän livet kan vara lite bittert så ska vi inte vara likadana själva. 
 
Vad har jag gjort med livet sedan sist? Värt att notera: Jobbade och sedan afterworkade tillsammans med min Flodda på balkongen. Som sedan övergick till ett påtvingandes av mellomys. Det var mello och mys. Dagen efter var jag på brunch hos finaste Bosse, för att fira hennes sjutton år (på landet) i staden <3. Tänk om alla söndagar kunde vara så, starta upp med en brunch med ett skönt gäng för att hänga och äta i några timmar tillsammans. Och måndagen tyckte att vi skulle vara lediga, och så tyckte hen att vi skulle få sol hela dagen medan världens plugg gormade. Jag är inte helt säker på att kombon mellan plugg + solning är den mest optimala kombon, men det var det som måndagen var till för. Sedan blev klockan sju, och vad som egentligen var meningen var att hitta en kompanjor att pluggfika med och lära in sig ett och annat i ämnet matematik. Vad som istället blev av: Spontan födelsedagsmiddag för finaste födelsedagsbarnet aka Fellanbror på Meza. Mmm för libanesisk mat och sällskapet.
 
Utöver det har livet erbjudit det livet brukar erbjuda. Inga konstigheter. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: