liveteskrivet.blogg.se

Efter solsken kommer en oförändrligt grå himmel

Kategori: Allmänt

Vad är inte värre än att omedvetet lyssna på en spellista som orskar en redan existerande huvudvärk. Vad är inte värre än att gårdagens jag-kan-stanna-lite-längre-det-är-lugnt-natten-är-ung mentalitet,som slutade med hemgång på cykeln klockan tre, och just det är orsaken till mina grova säckar under ögonen. Vad är inte värre än att komma på att det inte är det mest optimala att klunka rosé ur pettflaska när det redan övergått till ett annat dygn. Vad är inte värre än att vakna halv nio och veta att jag måste plugga innan jag cyklar till jobbet, men det enda man gjort är att, med blodsprängda ögon, stirra sig till döden på kalenderns mål för veckan (livet). Vad är inte värre än att storsa runt i sitt hem och grubbla över hur man ska hinna med maratonsloppet på en halvtimme för att hinna till målet, med andra ord livet. Vad är inte värre än dagens oföränderligt gråa himmel. Vad är inte värre än idag.
 
Men igår var det kul. Först taggade inför tagga slaget hos vår vän Tunis. Sedan taggade vi inför slaget på konserthuset med Rosendalsmänniskor i rosendalsfärger (det behövs ingen diskussion kring hur vida bäst min skola är, i alla kategorier). Så slutade vi upp hos Tunis ett gäng igen. För att sedan sluta upp hos Agge, ett gäng. Därefter slutade det upp i slutets slut; min säng. Jag känner så mycket kärlek till mina vännner.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: