liveteskrivet.blogg.se

Våffeldagen får vänta

Kategori: Allmänt

Idag är det våffeldagen och jag har inte ätit några våfflor, alls. Har inte varit i närheten av en våffelbit och inte ens känt av våffeldoften. Happ. Den va ju hemsk och synd. Har istället ätit gårdagens rester och känner att jag vet inte hur mycket mer tråkigt det skulle kunna bli. Det fanns ingen lust för att stå och göra våfflor för precis exakt en. För att föra resterna tillbaka i tiden, då det inte var rester utan helt enkelt en rykande ungsbakad Donia-marinerad Lax med nötter och spenat och sesam och mer gott på, så tillagades den för mig och Cecilia a.ka Flodda för vår livsnödvändiga middag efter ett intensivpass där den bästa av alla Rebeccorna också var med på (Fyfan vilken lång mening, får ju andnöd). Ibland känns saker fel men efter middagarna med Flodda är allt rätt i några timmar. 
 
Vad annars. Det är fortfarande soligt och fortfarande kallt. Jag har fet paraknas och behöver ett jobb rätt så NU. Senså tittar jag resor till Sydamerika för att det låter kul. Men om pengarna inte finns så går det bara att drömma om. Igår försökte jag ge TV:n ett helhjärtat försök men efter att ha halvtittat på kanal 5 i cirka två minuter stängdes TV:n ner. Ska nog kasta ut TV: n ur mitt fönster snart, för att det borde man väl göra minst en gång i livet i alla fall.
Ja och mer vett än så hade jag inte att komma med idag.
 
Mest sköna korridoren för 1. Klassen i rad  2. Solen lyser där hela dagen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: