liveteskrivet.blogg.se

Fula kaffekopp

Kategori: Allmänt

Sitter och dricker kaffe ur en ful kaffekopp och äter rågbröd med massa smör och keso på. Det är gott. Slutade halv tolv idag och tack eller nått för det. Men senaste tiden har skolan varit som terapi för mig. Innanför skolans och Friskis dörrar är mycket av livet bortglömt. Ibland enda undanflykterna från mina cirkulerande tankar som vägrar göra annat än att just det, cirkulera. Så snöade det idag också, somliga är förvånade men dem vill jag helst dumförklara. 
 
Jag borde lära in mig vad den exakta skillnaden mellan imperfekt och preteritum på spanska är. Men det gör jag inte. Och jag har ingen ork för det heller. Den enda orken jag har kvar av dagen kommer jag lägga ner på 1. Kellan och Cissi. 2. Anna-Lenas intensivpass. Det finns alltid överflöd av ork till dem punkterna. 
 

Genom exakt hela jävla världen är det ändå alltid VI 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: