liveteskrivet.blogg.se

fattigare fritid men det finns alltid MEN

Kategori: Allmänt

Klockan närmar sig ett och du lyssnar på Ekot. Tänkte bara nämna att klockan närmar sig ett egentligen, men sedan (språrade det ur) kändes "du lyssnar på Ekot" så nuturligt i den meningen, med den där djupa rösten ni vet. Vem är kvinnan bakom rösten ens? Okejjjjj jaja, låt oss gå vidare med livet.

Eftersom att mitt busskort har gått ut och jag fortfarande har liite trauma efter att ha genomgått höjden av pinsamma stunder då en och annan cykelvurpa tagit fart i samband med halkan, så är promenaderna till och från skolan den enda utvägen. Fel att kalla det utväg egentligen, för jag älskar promenader (Nu kommer pensionären fram igen). Det enda vi fick ta del av idag var ett föredrag från Smip treorna om Rosendals dagsverke. How fett? Much fett. Tog mig till stan och strosade runt i affärer. För i affärerna är det varmt, är inte fett intresserad av innehållet utan mest för att värma mig. Men målet var att komma fram till Café Linné och jag kom nu på att det var cirka två år sedan jag vistades där sist. Jag erkänner, det har varit saknat att jobba där. Antingen saknar jag Linné eller tiderna runt om. Kan vara båda. Gick ut därifrån med känslan av lite fattigare fritid men ett jobb rikare. Hallå va (!!!). 
 
Nu är jag hemma och har googlat på "Huskurer för halsonda". Att dricka te som vissa har förslagit är inte en huskur, det är något man gör ändå. Men. Fanns andra(otroligt mycket mer intressanta)tips, som typ att Whisky och annan starksprit är en "RIKTIGT BRA" huskur. Vet inte, men känns (ROLIGT)intressant. Är det något att testa en tisdag som denna, lite efter ett på dagen? Eller borde det kanske vänta?
 
Herrå så länge
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: