liveteskrivet.blogg.se

Dagliga dos

Kategori: Allmänt

Känns som att så fort onsdagen närmar sig så ba OJ vad den här veckan gick fort då. Mm, för att en vecka är cirka 2,5 dagar (..?..). Jag skulle nog svara nej på det. Men vad bra att det är den enda positiva tanke kring en tid som bara rinnger iväg. Igår trängde jag undan allt i hela världen, förutom Kellie och Cecilia. Hos Kellan mös vi och senare drog jag och Cecilia till Friskan. Men så fick vi ändå inte nog av varandra så vi satt och åt hos mig ett bra tag efterå och jag fortsatte att förtränga allt annat som fanns. Sedan åt jag annans som satt spår i tungan och gör fortfarande.

Men idag är idag och trots mycket som är på minus (jag inkluderar vädret där) så kunde jag se plus i livet här och var. Och jag träffade Cecilia aka Flodda på stan för att hänga på café och träna. Ceclia aka Flodda aka Min Dagliga dos. 
Eftersom att datumet stod på 20 mars betyder det att för 27 år sedan födde min mamma en pojke, som tio år senare blev min storebror. Han är bäst. Så hemma var det god mat och efterätt och allt som hör till när någon fyller år. 
 
Men så efter alla gånger jag tryckt på play på Aldrig Ensam med Ken Ring och Stina Wäppling så lever jag plötsligt i något annat också. Jag älskar det livet jag lever i på bussen till skolan eller hem eller annat när jag får bosätta mig i en låt jag aldrig kan sönderspela. För allas trivsel så vill jag inte att någon våldgästar mig när jag flyttar från verkligheten till det liv jag aldrig vill ifrån, mina spotifylistor är mina områden och jag skiftar mellan att bo inne i de blor ett dygn och/eller plugga eller sov
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: