liveteskrivet.blogg.se

Att ta tag i att släppa tag

Kategori: Allmänt

Och frågar någon mig hur min dag har sett ut har jag nästan bara ett svar: Fika (för det känns som att det är det enda vi gjort idag). Det betyder att det har varit en  fantastisk bra dag. Jag kan se livet någonstans efter att ha sett exakt så mycket som ingenting, lite för länge. Det är den  mest softa känslan du kan tänka dig.
Igår tränade jag cirkelfys med den bästa Bosse även fast halsen lite mesigt sa att "Nej men... Du borde faktiskt inte... Snälla... Gör det inte..." (Borde inte underskatta halsens förmåga att veta). Men det gick och jag kom hem och ställde mig och varvade mellan att baka kolakakor och laga middag. Med självförtroende kan jag säga att jag KAN det där med mat och det som hör till. Sen önskar jag att de 50 kolakakorna skulle gå endast till Mig och Migsjälv oså Jag också, men nej. De skulle gå till delvis Mig, men till mina resterande klassmedlemar och min höggravida mentor. Kan jag bara få tillbringa en hyllning till mina klassvänner?? Okej, jag har aldrig mött så kloka, genomsnälla, givmilda, på riktigt fantastiska, roliga och PEPPANDE människor i en och samma båt. De är värda alla bakelser i hela världen. Jag är osäker på om ni som ingår i andra klasser också har knutkalas med bakverk cirka en gång i veckan. (Ni har inte det, jag vet det.)
 
Waynes uteservering(!!!!) fick det bli efter skolan. Vet inte på vilket sätt jag inte skulle kunna säga att livet är värt allt som är så piss när jag vistades med 1. Unicorns (-Krist :/) 2. Waynes vaniljlatte (hjärta) 3. Solen PÅ EN OCH SAMMA GÅNG. 
 
Ni vet när folk säger att "Åh hinkar i mig te hihi"? Hallå nej det ni inte, jag kan se hur ni smuttar på det som om det vore beskt vidrigt vin. Jag har i all bokstavlig form däremot klunkat och hinkat i mig te ur de största tekopparna i världen senaste dagarna. Får ont i ryggen för det går för fort. Starkspriten får vänta ett litet tag och teet får vara det enda botmedlet mot min halsonda. '

Ett sms senare var en promenad under övergången från en ljus onsdag till den något halvmörka onsdagskvällen det som fick bli. Nu säger jag herrå och tänker inte ursäkta för mitt långa inlägg för ni kanske inte ens orkade komma hit. Lyckos dig som orkade hit, för jag önskar dig en fantastisk dag!!
 
(För jag lyssnar på Kendrick och räknar dagarna till att Ken Ring och Håkan Hellström släpper deras nya album)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: