liveteskrivet.blogg.se

Midsommar är inte idylliskt

Kategori: Allmänt

Och så kom midsommar lika fort som den gick. Det dansades varken runt midsommarstången eller åts sill. Och inte bar jag någon midsommarkrans eller gick omkring i en vit vacker klänning heller. För midsommar är ingen idyllisk högtid i åldern sjutton och däromkring. Men ack vad kul vi hade det. För det åts middag och efterrätt hos Anna tills matkoman blev ens bästavän. Det dansades ite titt som tätt på altanen och vi hängde sådär kul som vi gör. Senså förde bussen oss till Focconi. För yttligare häng. Mycket häng tillsammans. Midsommar där och då, och midsommardagen kom på besök. Hej, sa vi till den dagen. Och skrattade högt. 
 
Det staplades hemåt och en timmes sömn sa alarmet att jag fick. För 15 skulle jag jobba, men innan det hann jag med Jonas Gardells sommarprat. Äntligen. Jag behövde höra hans intalnde röst en dag som midsommardagen. Det här med jobb efter dagen efterhögtider. Det är inte vackert. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: