liveteskrivet.blogg.se

Asfaltet över den nådda bottnen

Kategori: Allmänt

Igår, när vi för en gångs skull åt familjemiddag, sa min storebror: "Hörrudu, jag har aldrig sett dig så sliten som du såg ut att vara igår". Det ligger ganska så många procent sanning i den meningen. Men jag  mår bra. Jag mår bra. Botten har varit nådd. Den kommer jag att toucha vid många gånger, men där är jag inte nu. Så jag går runt och trampar på marken, över botten.
 
Har haft långhelg. Långhelgen gick mest åt till att jobba trettiotvå timmar sammanlagt. Det är väl svaret till min storebrors påstående. Jag är inte mer en människa va, kan ju inte gå runt och se pigg ut gentemot min tillvaro. Förutom jobb är onsdagen värd att notera. För då var allt så lysande och lyriskt. Cissis fina syster tog studenten, så vi var bjudna på mottagning. Låt oss inte diskutera buffén mer än att den var fantastisk. Hör av er om ni finner ett mer postivladdat ord än fantastiskt, som kan beskriva maten. Cissi och jag tog oss till staden för att hänga med människor i Stabby skogen. Det var sommar, där och då. Vi skymtade solnedgången och en ljusblå himmel. Och jag kollade ner på ett par bara ben och ett par slitna converse. Senså tog vi oss till Agge the man för absolut häng. Och där förträngde vi att det skulle jobbas dagen därpå. För senare skrattade vi oss hem till mig tillsammans med fågelkvitter och en himmel som bekantade sig med morgonen.
 
Annars har jag ätit glass vid bryggan en fredagskväll med vännerna mina. Annars minns jag inte mycket mer kul som hänt. Idag är det måndag och jag cyklade i dödsspöregn till skolan. Det var komiskt, jag skrattade medan. Åt mig och åt livet. Men det är inte värt att notera, för det som är värt att notera är hänget med Flodda som innefattade HIT- träning och en fantastisk middag på balkongen min. Och anteckningsblock för att dra igång planering inför Bråvalla(!!!!!!!!!!!!!!)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: