liveteskrivet.blogg.se

Helger på beställning

Kategori: Allmänt

Känns ju nästan påtvingat. Ja, det här med att skriva om helgerna. Men vi låtsas som att det är helhjärtat, för det verkar ju ändå lite så. Och det här är utdrag från helgen förra veckan.
 
En fredagkväll och jag satt i köket och varvade plugg med att forma lussebullar. Har saknat att ha lussebullar i frysen, för att kunna värma de när man själv är som en frys, typ. Och som grädden på moset; när man är sådär rödmosig och härligt snorig. Nä nu har mina romantiseringar av livet gått överstyr. 
 


Lördagsmorgon, och jag började den med att baka julbröd. Har saknat det med. Försökte få saker och ting gjorda där på lördagen, det är kanske inte alltid det mest fantastiska här i livet. Att få saker gjorda, för inget blir ju förfan till fullo gjort. Det blev mörkt och jag lagade middag i min ensamthet medan jag spelade Movits, högt, ur högtalarna. Timmar senare och Flodda plingade på dörren, och vi spelade ännu mer Movits och satt i köket och pratade en massa jävla bra saker som vi gör. Så tog vi oss till Svandamshallarna för att se Movits, på riktigt. Vi dansade och skrek med till det som var möjligt. Och så låtsades vi kanske som att vi var på festival igen. Kul jävla kväll.
 


Söndagen söndagades igenom. Långfrukost, plugg, friskis och en söndagsmiddag som innebär att det är fler levande ljus än vanligt och att vi är fyra runt bordet, och inte en eller två. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: