liveteskrivet.blogg.se

Kul liv

Kategori: Allmänt

Apropå mitt senaste farväl inlägg till frukostar på balkongen. Jag firade att helgen, efter två dagar kom på besök, just där. Där på balkongen med hallon/blåbärspaj och najsiga vänner. Precis som om hösten inte ens var på tal. Så jag tar nog tillbaka en del av lite falska påståenden, min källkritiska sida är inte uppvärmd än. Så skyll inte på mig. Men ja, så såg fredagen ut. Jag vill inte att fredagar ska se ut på några andra sätt heller faktiskt. Jag förstår aldrig de som påstår att klackarna ska slås i taket på fredagar. Hallå va. Nej tack. Sen säger jag nej tack till de som ens vågar uttrycka sig så.
 
Men okej, som andra skulle uttrycka det, klackarna BANKADES i taket på lördagen, om det nu ska ge den rätta metaforen för lördagen. Som sagt, avsked skulle firas. Det firades som jagvetintevad. Hos Catarina för henne och mina andra fyra älskade mates. Men vi förträngde avskeden som snart är här, det tar vi då. Allt var genomkul. Då menar jag att till och med det djupaste djupet av min själ hade det genuint kul. Det mina vänner.
 
 
Nästa dag kunde jag inte gå. Det var söndag den dagen och jag försökte leva det harmoniska liv jag också älskar. Lyssnade på franska låtar, läste ur min fantastiska bok, drack söndagskaffe (för det inte samma sak som vardagskaffet i all stress). Sedan åkte jag på picknick med hela (skoja inte ens en elftedel, fortfarande trippelt så stor som hela er släkt) släkten. Vi åt. Och släktade. Nyfunnet ord hörrni. Senså promenerade jag och mamman min hem, det var fint men mitt ben tyckte inte om idèen. 
 
Nu har en annan vecka sagt hej. Och jag ser framemot allting, allting av ingenting också!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: