liveteskrivet.blogg.se

Nått där i mellan

Kategori: Allmänt

Söndag. Och jag vaknade alldels för tidigt efter icke tidig sänggång. Flodda skulle plocka upp sin väska hos mig och då passade vi också på att hänga i solen. Två möra vänner (jag älskar ordet mör för det känns så grovt). Vet inget som ens var i närheten av den behövliga stund jag hade med henne idag. Fast allt har ju sitt slut och på söndagar är allt det som ska ta slut så mycket tydligare, så det blev inte helt och hållet kul när hon tog sitt pick och pack och lunkade till bussen.
 
Har försökt mig på att, ja men ni vet, ta tag i livet. Det var mycket i mig som sa att "Sorry men det blir inge ta tag i livet idag" och kanske lika mycket fanns det något i mig som sa att "Är du helt jävla dum i huvuduet?(??!?) Ta tag i ditt liv innan livet tar tag i dig och då jävlar blir det problem." Så jag gjorde något där i mellan. Kanske inte lyckades med något av det men jag försökte. Försökte mig på lite plugg och begav mig till Friskis (kändes som efterfest). 
 
Uppdukat på köksbordet var det rester i massor. Det smakade rester men smaken av rester är just den som smakar. De där resterna kunde jag relatera med mitt liv. Det lät sorgligt, jag vet, men jag gillar rester så det är ju tur. 
 
Nu hänger jag med den största tekoppen jag har och Ben Howards röst från datorn. Och även fast dataljudet suger så är det soft en Söndag i april trots allt.
 

Och mitt öga är fortfarande rött :-))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: