liveteskrivet.blogg.se

Lyrisk

Kategori: Allmänt

Häromdagen påstod jag att jag var "alldeles lyrisk". Stannade till för ett tag. Kändes lite obekant att säga så, men så rätt. Jag är lyrisk för att solen skiner konstant, fast det fortfarande är kyligt. Jag är lyrisk för att jag hänger med mina vänner dagarna långa, men aldrig tröttnar. Jag är lyrisk för att det är lov, förtränger att halva redan passerat. Jag är lyrisk för att både bryggan och uteserveringarna har invigds, för det kan inte vänta. Jag är lyrisk för att jag spenderat 99 kronor på ett par solglasögon, det behövs nu och mamma satte sig ju på mina förra. Jag är lyrisk för att jag rullar på min cykel med min nya spotifylista i öronen, fast jag borde kanske sänka volymen innan en bil kör över mig. Jag är lyrisk för att jag hinner komma hem efter att ha tränat och fortfarande se dagsljus, för det var inte längesen jag gick och kom ut i mörker. Jag är lyrisk för att det finns rester kvar av gravd lax och varmrökt lax och sill i kylen, för det kan ätas som rester hela livet. Jag är lyrisk för att när vi ändå är inne på kylskåp så är det proppat, men det kommer inte att vara fett länge. Jag är lyrisk för att jag fått dansa min dans då jag liknar en pårökt orangutang mer än en gång detta lov, för man vet aldrig när nästa gång blir. Jag är lyrisk för att vi planerar sommaren, fastän paraknas är det vanligaste ordet kring pengasnacket.
 
Vad jag är lyrisk till kan det göras en lång lista på just nu.
 
Hängde på Fågelsångensuteserverig (!!!). Åt varmrökt lax, gravad lax och massa sill till middag. Googlade "Hur motverkar man håll" innan ett cirkelfyspass köttades. Drog hem en snygg tjej från passet. Typ min sambo aka Flodda aka Cecilia. Hemma fixade och trixade vi och lyssnade på "Där palmerna bor" medan massa tropiska frukter åts upp. Senså satt vi på bussen till Valsätra för att festa till tillvaron. Dansade livet av mig. Typ. Sjöng födelsedagssång för både min Ines och Oliver när klockan slog tolv. Hade roliga timmar tillsammans med mina feta polare. Sista bussen passerade så det blev taxin hem med ligan. Släpade återigen hem en snygg tjej från festen. Typ min sambo aka Flodda aka Cecilia.
 
 
Långpromenaden skulle vi inte undangå en dag som idag. Äej. Tvingade med sambon på den, hur lite vi än hade sovit. Men säger hon att hon ångrar sig är det lögn. Så kom vi hem och fräschade till oss efter allt. Runt ett köksbord med brunch (<3) satt vi hos gullipluttan Felica, jag Cecilia Rebecca och aa, Felica såklart, vid ett tiden. Nybakta scones. Sylt. Färska jordbjubbar. Vanlijyougurt. Aa nej Felica är gudomlig. Så himla fett alltihopa. Vi rullade hem. Visst att jag bokstavligen rullade pga cykeln, MEN aa den där härliga mättnaden efter brunch mmmmmm. Timmar gick, men så efter åtta kilometer på crosstrainern blev det återigen mat med familjen och redigt häng med storebror (han är bäst). När klockan närmade sig tio cyklade jag ner till station för att hänga med mina älskade tjejor, för idag (igår) fyller min älskade Ines år <3 <3
 


 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: