liveteskrivet.blogg.se

lite zambia och sånt

Kategori: Allmänt

Vet faktiskt inte riktigt varför jag sätter igång med ett inlägg när jag inget vettigt har att skriva av mig. Men aahappp... Vad ska det hittas på för intressant? Kanske är det värt att återigen framföra att vi ska till Zambia 2015. Zambia. hAlLå hör ni mig?(!!!) Ja ni hör mig. Ni hör mig så väl att ni inte vill höra mig. Om det inte är så att ni är mina Smip12 kompanjorer. 
 
Skulle klicka mig in på Facebook men råkade klicka mig in på Forme istället. Och det enda jag ser när jag klickar mig in där, är de där jävliga såkallade, "fashionbilderna" (utav helvete). Det där som visar på att livet det är bara vackert och lättsamt. Det är ljust och oskuldsfullt. Och vad som gör livet så mycket enklare är den där fruksalladen och det där träningspasset. Det är njutbart alltihopa. Vad som skulle vara det förbjuda är att tala om hur piss och hur stressigt livet varit och/eller är. Hur mycket godis som trycktes in i käften efter fruktsalladen. Hur mycket man småätit mest hela dagen. Hur man bara stod på gymmet och kände att "Nej. Idag orkar jag verkligenverkligen inte Jag hatar det här." Hur mycket ångest och presstation som trängts undan bakom. Och att träningspasset eller frukstsalladen eller vad det nu var som framstod så otroligt nice i vardagen inte alls är så nice.  Vi vet ju inte hur mycket allt förvrängts när vi läser och ser något som verkar så. Och kanske är det just det som blir så fel som det bara kan bli. Efter att ha trott på att ett par konsertbiljetter (ursprungspris 1200) för 700 kronor styck skulle vara äkta på Blocket och varit cirka en millimeter från att betala dem, men efter att ha kollat upp hur äkta de var insett att det inte var äkta för fem öre, aa då har jag även insett att ju bättre det låter desto mer kritisk måste man vara till det. Och låter något nästan för bra för att vara sant, så kanske det inte är hela sanningen. 
 
Kanske var det lite vett för dagen i alla fall, en trött måndagskväll som denna. Ligger fan insjunken i soffan, vad händer LIVET. Nej men livet har fortsatt i sitt lovspår. För imorgon är jag ledig pga jag vet inte. Låt det vara sol så att jag kan få fånga dagen bakom ett par solGLAJJOR. Är inte Carpe Diem ett värt tatueringsförslag? Johooo(äeej).
 

Kommentarer

  • Hazzan säger:

    Du är så jevla bra Donia. Allt du skriver ba tar man in och ba njuter av. FUCKING BRA DU ÄR

    Svar: BEJB vad glad jag blir!!!! <3 <3 <3
    liveteskrivet.blogg.se

    2013-04-09 | 13:51:43

Kommentera inlägget här: